Bröllopstårtan

Har lite problem med bröllopstårtan. Restaurangen där vår bröllopsfest ska vara säger att man inte kan ha en våningstårta när den är gjord av mousse för att den skulle ramla ihop. Jag anser att det visst går. Man sätter väl bara ner några blompinnar och skapar en platta mellan våningarna?

Min kollega ansåg också att man inte kan ha marsipan på tårtan utan en hårt sockerpasta och att tårtan bara kommer smaka socker. Så nu är jag lite kluven....

Restaurangen tar dessutom hutlösa priser per bit och då måste jag stå för dekorationer och det funkar ju inte. Måste ta ett till snack med dom och kolla om jag kan få köpa tårtan någon annanstans....

Detta är ju lite av drömtårtan, fast med mörkrosa blommor, och kanske ngt fint sidenband runt. Helt underbar!

 

Bilder lånade av Sockerrus


 

Bilder lånade av Sockerrus


 

Bilder lånade av Sockerrus



Kommentarer
Postat av: Ninni

Sinnes att man själv ska stå för dekorationer imo... Du får googla vidare :/ har di kollat pris/bit hos bagerier? De kanske e ännu värre?

2012-05-07 @ 16:55:34
URL: http://ninnzanlee.blogg.se/
Postat av: Linda Runn-Hägerström

Hej:

Ja du... konditorer jag säger då det!!!

Om jag som amatörkonditor kan baka 4 våningstårtor med moussefyllningar borde väl en riktig konditor klara det?

Eller har det blivit något missförstånd?

Be dem gå in på min blogg (steg-för-steg) så kan de få lära sig både fylla, spackla, täcka och stapla våningstårtor ;)



Varför skulle det inte gå att göra våningstårtor när det är moussefyllningar?

Naturligtvis måste det finnas tårtbotten i också.



Sockerpasta går att kavla tunnt så den kommer absolut inte bara smaka socker!!!

Jag är inte jätteförtjust i sockerpasta med det är ju så lite och går ju även att peta åt sidan.

Det är inte alla som gillar marsipan heller!!!



Lycka till på er stora dag!



Mvh Linda

2012-05-09 @ 20:53:30
URL: http://LindaRunn.se
Postat av: Linda Runn Hägerström

Hej igen,

Tyvärr så har jag fullt upp i juni.

Hade mer än gärna hjälpt er med tårta.



Hoppas det löser sig med tårta.

Finns många i Sthlm som gör fina tårtor.

Bl.a. Den här duktiga tjejen

http://www.cakefactory.se/



Med vänlig hälsning, Linda

2012-05-12 @ 21:01:30
URL: http://lindarunn.se
Postat av: Ina

Fy vad tråkigt! :( Hade jag kunnat göra sånna fina tårtor hade jag gjort detta arbete GRATIS för dig!

2012-05-13 @ 08:26:58
URL: http://inas.se
Postat av: Pappa

Vad säger Kungahuset?

2012-05-21 @ 10:03:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0