Ringar

När vi förlovade oss 2009 så var vi på en guldsmed inne i stan och tittade på ringar. Vi ville ha breda ringar i vitt guld och jag ville ha diamanter i mitten. Den skulle se ut som Schalins ring Corona i serien Norrsken men jag ville att den skulle vara ett par millimeter bredare. Guldsmeden skulle höra av sig till oss med ett prisförslag under veckan vilket de gjorde och priset var mycket bra tyckte vi och vi slog till.

På måndagen den 21 december hämtade vi ut ringarna och självklart hade jag fått fel ring.... De hade redan från början gjort fel och kastat om siffrorna i artikelnumret för ringen. Eftersom vi skulle förlova oss på julafton fanns det ingen tid att fixa till misstaget så vi tog ringarna och gick. Kan dessutom tillägga att min ring är 4 storlekar för stor...

Nu nästan 2 år senare när det nalkas bröllop så känner vi att det dags att fixa till misstaget. Så idag har vi varit i Farsta på Smycka och tittat på ringar. Vi har fått ett väldigt bra pris på att sätta dit diamanter och även ett bra pris på själva vigselringen. De som känner mig vet att jag vill ha en stooooor diamant och jag kan säga att jag är nöjd! Nu väntar vi bara på prisförlag på att göra om vigselringen lite så den passar bättre till min förlovningsring.

Kan även berätta att vi varit runt på olika guldsmedar där de tagit hutlösa priser på jobbet med min förlovningsring. Det har varit MYCKET billigare att köpa en helt ny förlovningsring. Känns lite som lurendrejeri...


 

 


Kommentarer
Postat av: JohanL

Tja, polaren är guldsmed, dessutom mycket skicklig. Behöver du hjälp att fixa ringarna så hör av dig!

JohanL@addpro

2012-03-12 @ 22:30:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0